Mental health

In 2020, Echo Foundation awarded grants totalling $3,858,264 to organizations providing frontline services to persons impacted by mental health issues, including:

Montreal

L’Abri en Ville • Action Réinsertion • Action-Santé de Pointe St-Charles • Agence Ometz • L’Alternative, centre de jour en santé mentale • Association de Parents pour la Santé Mentale de Saint-Laurent-Bordeaux-Cartierville • Auberge Madeleine • Benedict Labre House • Centre Bienvenue • Centre L’Autre Maison • Centre de soir Denise-Massé • Centre St-Pierre • Chambreclerc • Clé des champs • Clinique Droits Devant • Club Ami • Community Perspective in Mental Health • Cummings Jewish Centre for Seniors • Dans la Rue • Doctors of the World • Entraide Saint-Michel • L’Équipe Entreprise • Expression Lasalle • Fondation Tel-Jeunes • Forward House • Foundation of Greater Montreal • Friends for Mental Health (West Island) • Friendship Volunteer Association • Groupe d’entraide Lachine • Habitations Oasis de Pointe St-Charles • Head & Hands • Herstreet • Impact • Literacy Unlimited • Les Logis Rose-Virginie • Ma Chambre Inc. • Maison Marguerite • Maison St-Dominique • Mile End Legal Clinic • Native Women’s Shelter of Montreal • Nazareth House • Omega Community Resources • Open Door • La Parentrie • Parents et amis du bien-être mental du sud-ouest de Montréal • Le P.A.S. de la rue • Perspective Autonomie en Santé Mentale • Portage • Projet P.A.L. • Le Rebond, ressource alternative en santé mentale dans la Petite-Patrie • Refuge des jeunes de Montréal • Répit « Une Heure Pour Moi » • Resilience Montreal • Revivre • Société québécoise de la schizophrénie • St. James Drop-In Centre • St. Michael’s Mission • Suicide Action Montréal • Urban Pardes • West Island Citizen Advocacy • Women’s Y Foundation

Toronto

Ability Online • Accommodation, Information and Support • Arrabon House • Art With Impact Canada • Barbra Schlifer Commemorative Clinic • Baycrest Centre Foundation • Bereaved Families of Ontario – Toronto • Community Matters Toronto • Child Development Institute Foundation • Children’s Aid Foundation of Canada • Covenant House • Dowling Community Service Residence • Eva’ Initiatives • FoodShare Toronto • Fred Victor Centre • Gerstein Crisis Centre • Homes First • Horizons for Youth • Houselink Community Homes • Jack.org • Loft Community Services • Lookup Theatre • Na-Me-Res • National Eating Disorder Information Centre • National Service Dogs • New Market Funds Society • Our Place Community of Hope Centre • Parkdale Activity – Recreation Centre • Pine River Foundation • Portage Ontario • Progress Place • Renascent • Schizophrenia Society of Ontario • Second Harvest • Sherbourne Health Centre • Sistering • Skylark Children, Youth and Families • Stella’s Place • St. Michael’s Homes • The Stop Community Food Centre • St. Stephen’s Community House • Street Health • Ve’ahavta, A Jewish Humanitarian Response to Poverty • Weston Frontlines Centre • Working For Change • YMCA of Greater Toronto • Yonge Street Mission • Yorktown Family Services • Youth Employment Services YES • Youthlink • Youth Without Shelter • YWCA Toronto