Echo
Foundation

COMMUNITY GRANTS - 2019

In 2019, Echo Foundation awarded grants totalling $2,992,825 to organizations providing frontline services to persons impacted by mental health issues, including:

Montreal
L’Abri en Ville § Action Réinsertion § Action-Santé de Pointe St Charles § Agence Ometz § L’Alternative, centre de jour en santé mentale § Association de Parents pour la Santé Mentale de Saint-Laurent-Bordeaux-Cartierville § Auberge Madeleine § Benedict Labre House § Centre Bienvenue § Centre L’Autre Maison § Centre de soir Denise-Massé § Centre St-Pierre § Chambreclerc § Clé des champs § Clinique Droits Devant § Community Perspective in Mental Health § Cummings Jewish Centre for Seniors § Dans la Rue § Doctors of the World § Entraide Saint-Michel § L’Équipe Entreprise § Expression Lasalle § Forward House § Friendship Volunteer Association § Groupe d’entraide Lachine § Habitations Oasis de Pointe St Charles § Herstreet § Impact § Les Logis Rose-Virginie § Maison Marguerite § Maison St-Dominique § Native Women’s Shelter of Montreal § Nazareth House § Omega Community Resources § Open Door § La Parentrie § Parents et amis du bien-être mental du sud-ouest de Montréal § Le P.A.S. de la rue § Portage § Projet P.A.L. § Le Rebond, ressource alternative en santé mentale dans la Petite-Patrie § Refuge des jeunes de Montréal § Répit « Une Heure Pour Moi » § Revivre § Société québécoise de la schizophrénie § St. James Drop-In Centre § St. Michael’s Mission § Suicide Action Montréal § Urban Pardes § West Island Citizen Advocacy § Women’s Y Foundation § The Yellow Door

Toronto
Ability Online § Art With Impact Canada § Barbra Schlifer Commemorative Clinic § Baycrest Centre Foundation § Bereaved Families of Ontario - Toronto § CERIC § Covenant House § Fred Victor Centre § Homes First § Horizons for Youth § Houselink Community Homes § Jack.org § Loft Community Services § Lookup Theatre § Na-Me-Res § National Eating Disorder Information Centre § Our Place Community of Hope Centre § Parkdale Activity – Recreation Centre § Portage Ontario § Renascent § Schizophrenia Society of Ontario § Second Harvest § Sherbourne Health Centre § Sistering § Skylark Children, Youth and Families § Stella’s Place § St. Michael’s Homes § The Stop Community Food Centre § St. Stephen’s Community House § Street Health § Sunnybrook Foundation § Ve’ahavta, A Jewish Humanitarian Response to Poverty § Veterans Transition Network § Working For Change § Yonge Street Mission § Yorktown Family Services § Youthlink § YWCA Toronto